Nieuws Maart 2009

Alves 200e duel

Zondag 21.00u zal Barcelona aantreden tegen UD Almeria. Eerder in het seizoen werd met overtuigende cijfers van de nummer 11 uit de Primera gewonnen. Binnen 36 mintuten stond de 5-0 al op het scorebord. Dit werd tevens de eindstand. Eto’o mocht er destijds 3 op zijn naam schrijven. Henry en Alves waren de andere doelpunten makers. Voor Alves zal het zijn 200 wedstrijd in de Primera División zijn. Hiervan speelde de 25 jarige rechtsback de meeste duels voor Sevilla.

Na de thuis wedstrijd tegen Lyon werd Barça wereldwijd geprezen voor het mooie voetbal. Guardiola geeft aan:” We hebben nog geen perfectie bereikt. Ik heb de spelers gewaarschuwd, dat ze niet eerder gemaakte fouten weer herhalen. Als je kijkt naar de eerste 20 minuten in Lyon had het ook wel eens anders kunnen lopen. Gelukkig maken we nog de 1-1”. Wel geeft de trainer aan dat het niveau van de eerste helft thuis tegen Lyon weer begint te lijken op het niveau van het begin van het seizoen. Bijvoorbeeld zoals eerder tegen Almeria.