Nieuws Februari 2020

Ansu Fati de gevierde man

FC Barcelona met in de gelederen de jarige Pique beleefde een makkelijke eerste helft, 2-0. Tegenstander Levante bouwde een stevige muur waar Barça lastig doorheen kwam. Gaandeweg de eerste helft kwamen de kansen voor de Catalanen. Griezmann kreeg een paar mogelijkheden net als Messi. Semedo drukte een mooie individuele actie af welke op de lat uiteen spatte. Het was de jonge Ansu Fati die de wedstrijd opende, na een prachtige pass van Messi schoot Fati de 1-0 binnen. Een paar minuten later scoorde wederom Fati zijn tweede van de avond. Hopelijk maken de blaugranas er na de rust een doelpuntenfestijn van om het publiek te vermaken.

Het Camp Nou wat gevuld is met een goede 60.000 toeschouwers zag een boeiende tweede helft met goede kansen voor beide ploegen. Barcelona vergeet de wedstrijd in het slot te gooien waardoor Levante er in bleef geloven. Goede kansen mede door fouten in de Barça-defensie en goed keeperswerk van Ter Stegen voorkwamen een tegentreffer. Die tegentreffer kwam er uiteindelijk toch in de blessuretijd van de wedstrijd via Rochina. Uiteindelijk winnen de Catalanen deze wedstrijd met 2-1. Aanstaande donderdag wacht de Copa del Rey, tegenstander is Athletic de Bilbao.

Ter Stegen, Alba, Lenglet, Pique, Semedo, de Jong '80 (Arthur), Busquets, Rakitic, Ansu Fati '87 (Riqui Puig), Messi en Griezmann '71 (Sergi Roberto).

Foto: www.fcbarcelona.com