Nieuws Augustus 2015

Arm, maar blij met Barça

Waar je ook komt in het kleinste en misschien ook wel armste land van Afrika, Gambia, overal is FC Barcelona enorm geliefd. De FUN-Foundation, de stichting ter bevordering van het kindergeluk door middel van voetbal, was onlangs in Gambia en merkte daar de enorme populariteit van onze club op.

Maarten Bax, secretaris van de Foundation: "Voetbal is verreweg de meest populaire bezigheid in het land. Iedereen is er wel op een of andere manier bij betrokken. Het doet een beetje de enorme ellende waarin men verkeert vergeten. Gambia behoort tot de twintig armste landen in de wereld. Wij met de FUN-Foundation dragen al een paar jaar bij om de kinderen wat 'fun' te geven. We organiseren clinics en hebben als doel (structureel) informatie over te dragen. Daarnaast leveren we materiaal. Onlangs hebben we in Castricum nog een benefietwedstrijd georganiseerd waaraan bijvoorbeeld Ronald de Boer meedeed."

Omar Kanteh uit Bakau is ook een fervent fan van FC Barcelona en Messi in het bijzonder. Hij was dan ook zeer blij met één van de geschonken posters, door de fanshoppartner (NBD Sports), van de Fan Club Barcelona.