Nieuws September 2015

Atlético Madrid - Barça 1-2

Het team van Luis Enrique wist ook het derde competitieduel te winnen. In de uitwedstrijd tegen Atlético Madrid waren de Blaugrana’s met 2-1 te sterk voor het team van Diego Simeone. Hierdoor heeft Barça negen punten uit de eerste drie duels behaald. Het duel stond enigszins in het teken van Lionel Messi, die vrijdag vader is geworden van een zoon: Mateo.

De wedstrijd begon in een hoog tempo, waarin beide ploegen voor de winst gingen. Barça had in de openingsfase het meeste balbezit. De Catalanen kregen via onder andere Ivan Rakitić en Luis Suárez de kans om op voorsprong te komen. Halverwege de eerste helft kwam de enige smet op het duel. De Belgische verdediger Thomas Vermaelen verstapte zich en moest worden vervangen door Jérémy Mathieu. Naarmate de rust vorderde, had Barça door het hoge tempo het betere van het spel en kreeg via Suárez, Neymar en Sergi Roberto enkele kansen, maar geen van hen wist het team van Luis Enrique op voorsprong te zetten.

Beide ploegen maakten er na rust ook een waar spektakelstuk van, met een licht overwicht van Barça. Toch wist Atlético Madrid in de openingsfase van de tweede helft op voorsprong te komen. Tiago Mendes wist Fernando Torres te bereiken, waarna de aanvaller de tussenstand op 1-0 wist te bepalen. Lang kon de thuisclub niet van de voorsprong genieten, want slechts enkele minuten later wist Neymar een vrije trap feilloos binnen te schieten en de Blaugrana’s op gelijke hoogte te zetten. Na een uur spelen kwam sterspeler Lionel Messi toch in het veld, waarna het spel van Barça sneller ging en de kansen zich opstapelden. Het was La Pulga die, via een een-twee met Suárez, de Blaugrana’s op voorsprong zette. In het restant het duel waren er aan beide kanten een aantal kansjes, maar geen van beide ploegen wist er van te profiteren. Hierdoor werd de eindstand bepaald
op 1-2.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Sergi Roberto, Mascherano, Alba,
Vermaelen (27’ Mathieu),  Rakitić (60’ Messi), Busquets, Iniesta, Rafinha, Suárez, Neymar.