Nieuws Augustus 2015

Barça aan de bak voor vijfde titel

FC Barcelona mag dan hard onderuit gegaan zijn in de heenwedstrijd van de Spaanse Super Cup Finale tegen Athletic Bilbao (4-0), maar de mannen van Luis Enrique zullen maandagavond alles op alles zetten om die uitglijder uit te wissen.
Barça heeft maandagavond in Camp Nou zo’n negentig minuten de kans om het uiterste te vergen van de topvorm die ze de afgelopen maanden tentoonstelden en die hen vier prijzen opleverde. Viermaal zullen ze op zijn minst moeten scoren tegen Bilbao, zonder een doelpunt door te laten. Dit kunnen ze. Maar nu moeten ze het doen.

Met deze druk op de schouders en gretigheid naar een comeback trainden de blaugranas afgelopen weekend. Het minder goede nieuws is dat Neymar nog altijd uit de running ligt met de bof. Maar Luis Enrique en zijn team hebben de handdoek allesbehalve in de ring gegooid. Allen geven toe dat het geen gemakkelijke klus zal worden, maar allen geloven dat ze wel in staat kunnen zijn om datgene wat onmogelijk lijkt klaar te spelen.

“Als er een team in Europa is dat terug kan komen, zijn wij het,” verklaarde Luis Enrique. De Asturiaan heeft zijn volledige selectie opgeroepen, ook de geblesseerde en zieke spelers. Douglas, Jordi Alba, Neymar en Adriano zullen niet kunnen spelen; de laatstgenoemde Braziliaan is op het laatste moment afgevallen wegens een verrekte spier. Vlak voor kick-off zal Enrique bepalen welke achttien spelers op en naast het veld zullen staan.

Ernesto Valverde, coach van Bilbao, ziet ondertussen de wedstrijd als allesbehalve gespeeld. “Niemand in onze kleedkamer denkt dat dit al voorbij is,” zei hij. “Een 4-0 voorsprong is een groot voordeel op elk team, behalve tegen Barça of Real Madrid.”

Maandagavond, 22.00 uur, volgt de ontknoping van dit tweeluik. De Spaanse Super Cup lijkt verder weg dan ooit, maar de strijd is nog niet gestreden.
De Fan Club Barcelona doet natuurlijk verslag via Twitter, dus al kun je zelf niet kijken, mis via deze Twitter-pagina niets van de ontwikkelingen!