Nieuws Juli 2013

Barça B wint eerste duel

Barça B heeft de eerste oefenwedstrijd van dit seizoen omgezet in een 2-0 overwinning. Op bezoek bij l'Escala was de eindstand na 74 minuten bereikt door twee doelpunten van Joan Román.

Het jeugdige talent Román had het flink op zijn heupen. De 20-jarige aanvallende middenvelder was de uitblinker van het team van trainer Eusebio Sacristán. Román is gek genoeg geen exponent van de befaamde jeugdopleiding van FC Barcelona. De Catalaan speelde van 2006 tot en met de zomer van 2009 in de jeugd van Espanyol om vervolgens zijn loopbaan te vervolgen bij Manchester City. Daar wist het talent niet door te breken. Eenmaal mocht hij op de bank zitten bij een duel in de Europa League. FC Barcelona contracteerde Román in 2012. De op veel posities in te zetten speler speelde vorig seizoen zijn wedstrijden in Barça B maar hoopt dit seizoen op speelminuten in het eerste elftal. Hij mocht al eens meedoen in het oefenduel tegen HSV in de voorbereiding op het seizoen 2012/2013.

De talenten van Barça speelde in het nieuwe uittenue. Het tenue werd diep in de tweede helft op vochtafdrijving getest toen er heftige regenbuien over het Catalaanse dorp trokken. De arbiter kon dan ook niet anders dan het duel te staken na 74 minuten.