Nieuws September 2015

Barça - Bayer Leverkusen 2-1

Het team van Luis Enrique heeft het tweede duel in de Champions League gewonnen. Hiermee staan de Blaugrana’s op de eerste plek in groep E van het Europese toernooi. Enige smet op deze wedstrijd is het uitvallen van Andrés Iniesta met een spierblessure.

Beide ploegen begonnen gretig aan de wedstrijd, waardoor het spel over en weer ging met kansen aan beide kanten. Zo konden onder andere Luis Suárez en Ivan Rakitić de Blaugrana’s op voorsprong zetten, maar keeper Bernd Leno stond steeds op de juiste plek. Halverwege de eerste helft kwam Bayer Leverkusen op voorsprong. Uit een corner wist Kyriakos Papadopoulos raak te koppen. Het Catalaanse team probeerde voor rust nog op gelijke hoogte te komen, maar miste precisie. Kort voor rust misten Neymar, Sandro en Rakitić de kans op de gelijkmaker.

Na rust leek Barça het betere van het spel te krijgen. Wederom kregen Sandro en Neymar kleine kansen, maar wisten niet te scoren. Na een uur spelen leek Andrés Iniesta een spier te verrekken en vroeg om een wissel. Dit verzoek werd ingewilligd. De middenvelder werd vervangen door Jordi Alba. De bezoekers uit Leverkusen konden er af en toe gevaarlijk uit komen, maar de defensie van de Blaugrana’s stond goed. Toch duurde het tot de tachtigste minuut voordat het team van Luis Enrique op gelijke hoogte kwam. Sergi Roberto, net in het veld gekomen voor Rakitić, zette zelf de aanval op en bracht Jordi Alba in stelling. De verdediger gaf een fraaie voorzet op Munir, die meteen op doel schoot. In eerste instantie smoorde dit schot in de verdediging, waarna Sergi Roberto de bal definitief in de touwen werkte. Meteen na de aftrap onderschepte Barça de bal, waarna Munir wederom gevaarlijk kon worden. In de kluts kreeg de jonge spits de bal bij Suárez, die de Blaugrana’s op voorsprong schoot. Bayer Leverkusen kon hierna niet meer voor gevaar zorgen, waardoor de zege niet meer in gevaar kwam.

Bekijk HIER de samenvatting van Sport 1.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alves, Piqué, Mascherano, Mathieu,
Iniesta (60’ Alba), Rakitić (72’ S. Roberto), Busquets, Sandro (63’ Munir), Suárez en Neymar