Nieuws December 2015

Barça - Deportivo de la Coruña 2-2

Een dag voordat de Blaugrana’s naar Japan afreizen voor het Wereldkampioenschap voor clubteams is het competitieduel in 2-2 geëindigd.

Het team van Luis Enrique begon flitsend aan het duel, waarbij de ene aanval de andere opvolgde. Zo kregen onder andere
Andrés Iniesta en Luis Suárez de kans om namens de Catalanen de score te openen, maar keeper German Dario Lux stond goed opgesteld. De bezoekers kwamen in de eerste helft niet veel aan aanvallen toe. Vijf minuten voor rust wist Lionel Messi Barça alsnog op voorsprong te zetten via een vrije trap. De Blaugrana’s hadden via Iniesta en Suárez de score voor rust nog kunnen verdubbelen, maar keeper Lux van Deportivo stond iedere keer op de goede plaats.

Na rust kwam het team van Victor Sánchez scherper uit de kleedkamer en kregen in de beginfase van de tweede helft een aantal kansen om op gelijke hoogte te komen, maar Bravo stond goed opgesteld. Ook de Blaugrana’s kregen goede kansen. Zo bediende Jordi Alba Suárez. De Uruguayaan wist wel te scoren, maar deze treffer werd afgekeurd vanwege buitenspel. Enkele minuten later wist Rakitić de score wél te verdubbelen. De Kroaat kreeg de bal op ca. 20 meter voor zijn voeten en twijfelde geen moment en schoot de bal in het hoekje van het doel. Barça nam hierna gas terug, waardoor Deportivo beter in de wedstrijd kon komen en meer kansen kreeg. Zo lobde Miguel Cardoso de bal op de lat en wist Lucas nog wel binnen te koppen, maar de aanvaller van de bezoekers stond in eerste instantie al buitenspel. Even later wist Lucas wel te scoren en zijn ploeg nog beter in het duel te helpen. Barça wist via Dani Alves nog wel gevaarlijk te worden, maar het vizier van de Braziliaan stond niet scherp genoeg. Vijf minuten voor tijd sloeg het noodlot toch toe voor het team van Luis Enrique. Álex Bergantinos wist de bal te veroveren na slecht verdedigen van de Barça defensie en schoot Deportivo alsnog langszij. In de laatste minuten drong Barça nog wel aan, maar wist niet meer te scoren, waardoor het duel in 2-2 eindigde.

Opstelling Barça: Bravo, Alves, Piqué, Mascherano, Alba (76’ Mathieu),
Rakitić (72´ Sergi Roberto), Busquets, Iniesta, Messi, Suárez en Sandro (68´ Munir).

Foto: www.fcbarcelona.cat