Nieuws Mei 2014

Barça - Espanyol 0-0 (3-2)

De Copa Catalunya van het seizoen 2013/14 is gewonnen door FC Barcelona. In de finale wist Barça B met strafschoppen te winnen van Espanyol. De beloften van de Blaugrana’s zetten hun goede vorm door en zien hun harde werken beloond door in de finale hun stadsgenoot in de penaltyserie te verslaan.

Het team van Eusebio Sacristán begon goed aan het duel en kreeg daardoor ook al kansen. Onder andere Bagnack en Sergi Gomez wisten niet te scoren. Ook Los Pericos kregen een aantal kleine kansjes, maar ook deze werden gemist. Barça B was de gehele wedstrijd gevaarlijker, maar kon dit ook in het vervolg van de wedstrijd niet in doelpunten omzetten. Hierdoor werd het duel beslist met strafschoppen. Patric, Kaptoum en Munir maakten hun strafschop, terwijl Espanyol maar twee penalties wisten te benutten.

FC Barcelona: Ortolá, Babunski (30’ Adama), Bagnack, Illie (46’ Samper), Gabarrón, Sergi Gómez (86’ Roger Riera), Patric, Sandro (68’ Grimaldo), Espinosa (30’ Kaptoum, min), Denis Suarez en Dani Nieto (30’Munir).