Nieuws November 2013

Barça-Espanyol: De Derby

Vrijdagavond staat de eerste derby van het seizoen op het programma. Onder het toezicht van vele Fan Club Barcelona leden zal het team van Tata Martino moeten afrekenen met Espanyol.

Het team van de Mexicaanse coach Aguirre bevind zich met 4 overwinningen, 3 gelijke spelen en 4 verlies partijen op een keurige 8ste plaats. Maar Espanyol staat bekend als een ploeg die altijd goed speelt tegen ploegen die bovenin mee draaien. Zo wist de ploeg twee weken geleden oom met 1-0 te winnen van Atlético Madrid. De wedstrijden tegen FC Barcelona zijn altijd beladen.

FC Barcelona doet het onder Martino ook geweldig, de ploeg wist tot nu toe 10 keer te winnen en speelde het 1x gelijk. Vooral de laatste twee overwinningen tegen Real en Celta, waren erg goed voor het moraal van de spelers. Onder Martino is het iedere wedstrijd weer een verrassing met welke 11 spelers hij begint. Hij laat de spelers tijdens het seizoen veel rouleren, waardoor een ieder meer rust krijgt dan voorheen. Wel is het duidelijk dat hij niet kan beschikken over Adriano, Dos Santos, Alba en Afellay, want zij zijn allen geblesseerd.

Bij Espanyol, staan ook nog enkele oud spelers van FC Barcelona onder contract. Lanzarote, Sánchez, Garcia, Simao en Abraham zijn allen fit en kunnen eventueel spelen tegen hun oude ploeg.

Voor Aguirre is het de 20ste keer dat hij tegen FC Barcelona speelt. Met de clubs Osasuna, Atlético Marid, Zaragoza en Espanyol, wist hij twee keer te winnen, speelde hij vier keer gelijk en verloor hij dertien keer. Vorig jaar wist Barça met 4-0 te winnen in Camp Nou en won het met 0-2 in Cornellà-El Prat. Voor Martino, is het logischerwijs de eerste Derby, maar in het verleden heeft hij in Paraguay vergelijkbare wedstrijden gespeeld en gewonnen.

De wedstrijd begint vrijdagavond om 21:00 uur en is natuurlijk weer live te volgen via ons Twitter account.