Nieuws April 2011

Barça in beroep tegen UEFA

Maandagavond heeft FC Barcelona een beroep aangetekend tegen de UEFA wegens de voorgestelde oplegging van een extra wedstrijd schorsing voor Andrés Iniesta. Dit ten gevolge van de gele kaart die Iniesta behaalde in de wedstrijd tegen Shaktar in Camp Nou (6 april).

De voorgestelde sanctie is het resultaat van een report van de UEFA wedstrijd officials van de wedstrijd. Zij beweren daarin dat de gele kaart met opzet werd uitgelokt zodat Iniesta geschorst zou zijn voor de return van de kwartfinale.

FC Barcelona is ervan overtuigd dat de argumenten die uiteengezet zijn in hun beroep voldoende zullen zijn om deze beschuldigingen te verwerpen. De argumenten zijn gebaseerd op het erewoord van de speler, en daarnaast op de onevenredige inhoud van de voorgestelde sanctie.

De UEFA tuchtraad zal woensdag de zaak behandelen en een beslissing nemen.