Nieuws April 2009

Barça klaar voor Sevilla

Barça speelt woensdagavond om 22:00 voor de competitie tegen de nummer drie Sevilla en weet wat het te doen staat; winnen. Na de gelukkige overwinning van Real Madrid op Getafe is het verschil tussen de twee kemphanen sinds dinsdagavond drie punten. Barça kan met een overwinning op Sevilla weer uitlopen naar zes.

De blaugranas beschikken tegen Sevilla over een nagenoeg fitte selectie. Het enige twijfelgeval is Lionel Messi, die dinsdag niet mee kon trainen vanwege buikklachten. Bij de Andalusiërs doen doelman Palop en aanvaller Adriano niet mee vanwege een schorsing, opgelopen door gele en rode kaarten in het beladen duel van afgelopen zondag tegen Valencia, waarin Sevilla met 3-1 ten onder ging. Ook coach Jiminez kreeg in Valencia rood te zien, waardoor hij zijn manschappen tegen Barcelona niet mag coachen.

De laatste jaren doet Barça het thuis tegen Sevilla erg goed met mooie overwinningen. Het wordt ook het weerzien van Dani Alves en Seydou Keita met hun vorige werkgever. Seillant detail kan het zoeken naar gele kaarten worden. Er staan vier spelers op scherp die bij de eerste de beste gele kaart voor één wedstrijd geschorst zullen zijn. Daar dat dan de wedstrijd tegen Valencia van komende zaterdag zou zijn, betekent dat de schorsing er tegen Real Madrid, de volgende tegenstander, opzit. Het gaat in dit geval om Xavi, Eto'o, Busquets en Touré.