Nieuws Februari 2012

Barça koploper Fair Play klassement

Halverwege het seizoen is FC Barcelona bovenaan de ranglijst van het Fair Play klassement te vinden. Niet alleen het team van Guardiola staat bovenaan, maar ook het Barça B van Eusebio is klassementsleider.

Na 22 wedstrijden heeft het eerste elftal 41 punten en het gat met nummer twee, Malaga, is 6 punten. Real Madrid staat derde met 57 punten. De rankschikking wordt bepaald door het aantal Gele en rode kaarten welke een ploeg ontvangt in de competitie. De spelers van Guardiola hebben tot nu toe 36 gele kaarten en geen enkele rode kaart ontvangen. De meeste punten heeft de tweede club uit Barcelona, Espanyol en deze club is hiermee de onsportiefste ploeg tot nu toe dit seizoen.

In de Segunda División staat FC Barcelona ook bovenaan in het Fair Play klassement. Het team van Eusebio heeft 48 punten en dat zijn er 7 minder dan Tarragona en 16 minder dan Deportivo en Valladolid.