Nieuws April 2014

Barça leden naar de stembus

Zaterdag vond het referendum plaats over de toekomst van Camp Nou. De socio’s konden stemmen over uitbreiding van het huidige stadion. In totaal hebben 37535 leden van de Blaugrana’s gestemd. Hiervan hebben
27161 leden (72,36 %) vóór uitbreiding van het huidige stadion gestemd. 25,55 % van de leden hebben tegen de plannen voor uitbreiding gestemd. Tevens waren er 785 blanco stemmen.

Josep Maria Bartomeu, president van de Catalaanse club, heeft al een reactie (VIDEO) gegeven op de stemming van gisteren. “De leden van Barça hebben hun recht voor democratie gebruikt en de uitslag is duidelijk. Ruim twee-derde heeft voor de uitbreiding van Camp Nou gestemd. Hier moeten we naar luisteren”, verklaarde Bartomeu. De president was blij met alle stemmen. “We nemen deze beslissing democratisch, dus mogen alle leden stemmen. De leden hebben goed gehoor gegeven aan deze oproep. Ik dank daarom ook iedereen voor hun stem”, aldus de president, die vervolgde met: “De hele wereld lijkt toe te kijken wat er gaat gebeuren. Vandaag is er gestemd voor de toekomstige generaties Barça fans.”

Er zal zo snel mogelijk worden begonnen met de plannen. De verbouwing van het huidige Camp Nou heeft ook gevolgen voor de Barça megastore, de IJsbaan, de basketbalzaal en ook het Mini Estadi.