Nieuws Februari 2015

Barça - Levante 5-0

Zondagmiddag wist Barça met 5-0 te winnen van Levante. In dit duel maakte Lionel Messi zijn 300e opwachting in een competitiewedstrijd. Ook was het zijn 500e wedstrijd overall voor de blaugrana’s. Door deze overwinning blijft het Catalaanse team in het spoor van koploper Real Madrid.

Al vanaf het eerste fluitsignaal was het team van Luis Enrique de beter ploeg. Binnen een paar minuten kregen Pedro Rodríguez, Lionel Messi en Ivan Rakitić de kans om Barça op voorsprong te zetten, maar de heren wisten niet te scoren. Neymar wist in de 17e minuut het Catalaanse team wél op voorsprong te zetten. Messi gaf de bal voor, waarna de Braziliaan de bal met een lob over keeper Mariño te werken. De bezoekers uit Valencia konden geen moment echt gevaarlijk worden. Kort voor rust wist Barça de score te verdubbelen. Deze keer wist Messi, op aangeven van Marc Bartra, de bal in de touwen te werken en zo de ruststand op 2-0 te zetten.

Aan het spelbeeld kwam in de tweede helft geen verandering. Barça hield het beste van het spel en kon vrijuit aanvallen. Toch duurde het tot de 60e speelminuut voordat dit ook in de score in uitdrukking kwam. Messi wist op aangeven van Pedro de 3-0 te scoren. Vijf minuten daarna maakte La Pulga zijn hattrick compleet toen hij van elf meter mocht aanleggen. De scheidsrechter gaf deze penalty nadat Neymar licht werd aangeraakt in het strafschopgebied van Levante. Het mooiste doelpunt van de middag moest nog komen. Luis Suárez, kort daarvoor in het veld gekomen voor Neymar, zorgde op aangeven van Adriano met een fantastische omhaal voor 5-0. Na deze treffer was de wedstrijd definitief beslist en speelden beide ploegen het duel uit. Het laatste wapenfeit van het duel was een kans voor Messi, maar deze inzet werd gepareerd door Mariño. Hierdoor werd de eindstand bepaald op 5-0.

Opstelling Barça: Bravo, Montoya, Bartra, Mascherano, Adriano, Busquets, Xavi, Rakitić (62’ Sergi Roberto), Messi, Neymar (67’ Suárez) en Pedro