Nieuws December 2011

Barça - L’Hospitalet 9-0

Donderdagavond stond in Camp Nou de return voor de Copa del Rey op het programma, tegen vierdeklasser L’Hospitalet. De amateurs hoopte dat de ploeg van Guardiola vermoed waren van hun trip naar Japan en dachten daarom aan een stunt. Bij Barça waren alle buitenlandse sterren zoals Messi, Alves en Abidal al met vakantie gestuurd. Hierdoor kregen Fontàs en Cuenca weer een basisplaats. Fàbregas speelde op de positie van Messi.

Net zoals de vorige keer probeerde L’Hospitalet door met veel verdedigers achter te houden, zolang mogelijk de nul te houden. Maar na elf minuten kon dit plan al in de vuilnisbak. Cuenca ging rechts bij de achterlijn het strafschopgebied in en werd door een verdediger vastgepakt en kwam te vallen. De gaf een penalty, die benut werd door Pedro. Na dit doelpunt kreeg Barça zeer veel kansen, waaruit Iniesta, Thiago, Xavi en Tello wisten te scoren. Hierdoor werd de ruststand bepaald op 5-0. Maar Barça moest ook nog een tegenvaller verwerken. Iniesta viel uit met een hamstring blessure en de eerste inschatting is dat hij twee weken uitgeschakeld is. Hierdoor zou hij de wedstrijd tegen Espanyol moeten missen. Door deze blessure nam Guardiola geen risico’s en daarom mocht Xavi na zijn doelpunt ook gaan douchen, hij werd uitstekend vervangen door Cristian Tello.

In de tweede helft bleef Barça net zoveel druk zetten als in de eerste helft, want vooral de jongens van Barça B wilde zich graag bewijzen. Dit resulteerde binnen vijf minuten in een goal van Cuenca. Na dit doelpunt wisten Thiago, wederom uit een strafschop, Tello en nogmaals Cuenca de eindstand te bepalen op 9-0. In de laatste minuten van de wedstrijd, gingen ook Piqué en Puyol zich bemoeien met de aanval, om zo de 10-0 op het scorebord te krijgen, maar dit was vergeefse moeite.

Met de 9-0 uitslag heeft FC Barcelona het jaar in stijl afgesloten. De loting moet nu afgewacht worden om te weten te komen wie in het nieuwe jaar de tegenstander van Barça zal zijn in de achtste finales van de Copa del Rey.

Opstelling FC Barcelona: Pinto, Puyol, Piqué, Fontàs, Busquets (57' Dos Santos), Xavi (39' Tello), Thiago, Iniesta (32' S. Roberto), Pedro, Fàbregas en Cuenca.