Nieuws April 2009

Barça prepareert zich voor Valencia

Een dag na de klinkende zege op Sevilla ging de knop bij Barça al weer om en werd er op de donderdag getraind voor de volgende competitiekraker tegen Valencia. Zaterdagavond staan de twee Spaanse grootmachten om 22:00 tegen over elkaar in wat een hete wedstrijd beloofd te gaan worden. Beide teams zijn momenteel in topvorm en hebben de laatste competitewedstrijden alles gewonnen. Valencia is na een grote inzinking in de winter inmiddels helemaal teruggekeerd aan het front waar de tickets voor de Champions League van het volgende seizoen worden uitgedeeld. Aan de hand van topscorer David Villa klom Valencia naar de vierde plaats, pal achter Sevilla, dat zondag Real Madrid ontvangt.

Een mooie afiche voor komend weekend, dat wel eens beslissend zou kunnen worden als Barcelona zou winnen en Madrid zou verliezen. Dan zou Barça de week er op in Madrid het kampioenschap kunnen veroveren door van Real te winnen. Zo ver is het nog lang niet, want de blaugranas zullen zaterdag in Mestalla aan de bak moeten. Guardiola beschikt voor als nog over een fitte selectie daar waar zijn collega Unia Emery niet zal kunnen beschikken over de geblesseerden Joaquin, Albelda en Manuel Fernandez.

Guardiola heeft zijn spelers de komende 48 uur een verbod op commerciële activiteiten gelegd. Hij wil dat zijn spelers zich compleet focussen op de komende drieluik Valencia, Chelsea en Real Madrid. Alles moet daar terecht voor wijken.