Nieuws Februari 2013

Barça - Real Madrid 1-3

Dinsdagavond is FC Barcelona in de halve finales uitgeschakeld voor de Copa del Rey. Nadat de eerste wedstrijd in Santiago Bernabéu op 30 januari jl. in 1-1 gelijkspel was geëindigd, stelde Barça in het eigen Camp Nou teleur en ging het met 1-3 onderuit.
Zonder de aanwezigheid van Tito Vilanova lijken de Catalanen de weg een beetje kwijt te zijn. Hopelijk keert de coach spoedig terug uit New York waar Vilanova behandeld wordt.

Het duel begon nog voortvarend voor Barça met goede kansen voor Lionel Messi, Andrés Iniesta, Carles Puyol en Cesc Fabregas in de eerste tien minuten, maar zij wisten Diego López niet te passeren. Aan de overkant kreeg Cristiano Ronaldo in de 12e minuut een strafschop na een overtreding van Gerard Piqué die daarvoor een gele kaart kreeg. Ronaldo benutte de penalty zelf waarna Barça op zoek moest naar de gelijkmaker. Veel goede kansen wist de thuisploeg echter niet te creëren. De spelers van Barça voetbalden vooral tegen zichzelf. Messi kwam vijf minuten voor rust nog in de buurt van de gelijkmaker. Alleen ging zijn lage vrije trap rakelings langs de verkeerde kant van de paal.

Na de rust kwam Barça iets sterker uit de kleedkamer, maar net nadat het doel van real Madrid door diverse blaugrana spelers onder vuur was genomen, kwamen de bezoekers op een 0-2 voorsprong. Xabi Alonso vond Ángel Di María, die Puyol op het verkeerde been zette. Het schot van de Argentijn werd nog gekeerd door Pinto, maar die kon niet voorkomen dat Ronaldo uit de rebound alsnog scoorde. Tien minuten later werd de domper nog groter toen Varane eenvoudige een hoekschop binnen kopte. Jordi Alba wist kort voor tijd nog de eer voor Barça te redden, maar het maakte de nederlaag er niet minder pijnlijk op.

FC Barcelona krijgt aanstaande zaterdag al de gelegenheid op eerherstel in het competitieduel tegen Real Madrid. Om 16:00 uur speelt Barça in het Santiago Bernabéu en die Clásico wordt door de leden van de Fan Club Barcelona bekeken op een groot scherm bij Excelsior Rotterdam in stadion Woudestein. Ben jij een echte Barça-fan die de club ten alle tijden steunt? Kom dan de Catalanen aanmoedigen en meld je nu HIER aan voor de penya!

Opstelling FC Barcelona: Pinto, Alves, Piqué, Puyol, Alba, Busquets, Iniesta, Xavi (73’ Thiago), Fàbregas (60’ Villa), Pedro (70’ Tello) en Messi