Nieuws Januari 2012

Barça - Real Madrid 2-2

FC Barcelona heeft in een ontzettend spannende wedstrijd met 2-2 gelijk gespeeld tegen Real Madrid. Dit was genoeg om door te gaan naar de halve finale van de Copa del Rey.

Real Madrid begon erg fanatiek en fel aan de wedstrijd en dat resulteerde al snel in spanning in de Barça defensie. Özil lanceerde een schitterende pegel, maar die belandde op de lat. De Blaugrana’s konden niet goed in hun spel komen, waardoor Real meer hoop kreeg. Tot het moment dat Messi begon te dribbelen. Tussen drie verdedigers door, wist hij de bal met een handig wippertje bij Pedro te krijgen. Die schoot koelbloedig de 1-0 binnen, vlak voor rust. En of dat nog niet genoeg omgekeerde wereld was, schoot Alves een rebound binnen. Zijn schot, direct uit de lucht geschoten, was om in te lijsten en betekende tevens de comfortabele ruststand van 2-0 voor FC Barcelona.

In de tweede helft leek de ploeg van Guardiola goed uit de kleedkamer te komen. Het tikken begon weer, de bal was van Barça en Real verdedigde. Toch verzakte FC Barcelona zo af en toe en dat werd meteen afgestraft door de eeuwige rivaal. Ronaldo ontving de bal, omspeelde Pinto en ook Puyol kon de 2-1 niet meer te voorkomen. De Blaugrana’s bleken aangeslagen en dat resulteerde zelfs in de 2-2. Een verkeerde pass van Piqué belandde via het hoofd van een Real speler bij de ingevallen Benzema. Hij omspeelde Puyol handig en schoot de zo gevreesde 2-2 binnen. Real Madrid was daardoor volledig terug in de wedstrijd en de 2-3 zou zelfs uitschakeling betekenen voor de Catalanen. Gelukkig hield Barça op het allerlaatste moment wel het hoofd koel. Bij Real Madrid bleven ze alles behalve koel. Sergio Ramos kreeg zijn tweede geel en mocht inrukken en het totaal aan gele kaarten voor de Koninklijke liep nog op tot acht.

FC Barcelona wist stand te houden en bereikte na de 1-2 winst in Bernabéu, dankzij dit 2-2 gelijkspel de halve finale van de Copa del Rey. Enige smetjes op de wedstrijd waren de blessures van Iniesta en Sánchez. Iniesta verliet na 28 minuten het veld, waarschijnlijk met een hamstringblessure. Alexis verliet het veld met pijn aan de schouder. In de halve finale moeten de Blaugrana’s het opnemen tegen de winnaar uit de tweestrijd tussen Levante en Valencia.

Opstelling FC Barcelona: Pinto, Alves, Piqué, Puyol, Abidal, Xavi, Busquets, Iniesta (28' Pedro), Messi, Cesc (70' Thiago) en Alexis (78' Mascherano)

Bekijk hier de samenvatting van de wedstrijd.