Nieuws Oktober 2009

Barça-Rubin Kazan 1-2

Tegen de verwachtingen in heeft Barcelona thuis van het Russische Kazan verloren. De blaugranas liepen al snel achter de feiten aan. Hoewel de eerste minuut hoopvol was met een kans van Iniesta was de tegen aanval direct raak voor de Russen. Met een zondagsschot raakte Ryazantsev op mooie wijze de kruising. Vanaf dat moment was het Barcelona die vol in de aanval ging. Helaas resulteerde dit in te weinig kansen omdat de verdediging van Kazan verdedigend goed stond. Barcelona kreeg wel mogelijkheden met Ibrahimovic en Alves. Maar Barcelona was vooral in balbezit met een percentage van 70% tegen 30%. Later in de eerste helft ging een schot van Xavi net over het doel en ook Pedro kreeg nog een kans. Misschien was de grootste kans wel voor Messi. Na een voorzet van Ibra schoot de Argentijn alleen net onder de bal. Het begin van 2e helft leek de ommekeer in de wedstrijd. Na een dieptepass van Xavi wist Ibrahimovic de bal te goed te controleren op de borst. Vanuit daar schoof de Zweed de bal voortreffelijk de verre hoek in. Dit was precies wat het duel nodig had. Barcelona ging op zoek naar de voorsprong. Messi en Ibra hadden goede kansen op die voorsprong. Maar weer geheel tegen de verhoudingen komen de Russen even later weer op voorsprong. Waar de verdediging van Barça er even niet goed uitzag wist Karadeniz Barcelona genadeloos af te straffen. Pas de eerste kans voor de Russen en meteen een doelpunt. Toen leek het wel of alles tegenzat. Ibrahimovic raakt met een verwoestend schot de deklat en Toure wist in de aller laatste minuut met zijn kop de paal te vinden. Hoewel het duur puntverlies is in een thuiswedstrijd is een meevaller dat Barcelona nog steeds eerste staat in de poule. Dit mede omdat Inter thuis op een gelijkspel bleef steken tegen Dinamo. Barça, Dinamo en Kazan hebben allen 4 punten en Inter staat laatste met 3 punten. Barcelona staat eerste op doelsaldo.

Valdes, Alves (Busquets), Pique, Marquez (Keita), Abidal, Toure, Xavi, iniesta, Messi, Ibrahimovic, Pedro (Bojan)