Nieuws Januari 2015

Barça treft Villarreal in halve finale Copa

Dinsdagavond wist FC Barcelona zich te plaatsen voor de halve finale van de Copa del Rey competitie. Na een 1-0 overwinning in de heenwedstrijd in Camp Nou tegen Atlético Madrid, werd in het Vicente Calderón de rivaal uit de Spaanse hoofdstad met 2-3 overtroffen.

In de halve finale staat Barça tegenover Villarreal. Het team van Marcelino García Toral versloeg Getafe met 0-1 en ging daarmee met een 0-2 totaalstand naar de volgende ronde. In eerdere ronden werden Real Sociedad (1-0 en 2-2) en Cádiz (1-2 en 3-0) opzijgezet.

De heenwedstrijd van het tweeluik Barça-Villarreal zal op 11 februari (20:00u) in Camp Nou gespeeld worden. De return in het El Madrigal stadion volgt in de eerste week van maart, op 4 maart (21.00u). Voor Barça is het de achtste halve finale in de afgelopen negen jaar; Villarreal zal haar debuut maken in deze fase van de bekercompetitie.

Zondag 1 februari volgt alvast een voorproefje op dit aanstaande treffen, wanneer Villarreal op bezoek komt in Camp Nou voor ronde 21 in de Primera División.