Nieuws Augustus 2012

Barça uit op revanche in Pamplona

Barcelona reist zondag af naar Pamplona voor het eerste uitduel van het seizoen tegen Osasuna. De nieuwe aanwinst van Tito Vilanova, Alex Song, is voor het eerst opgenomen in de wedstrijd selectie. Coach José Luis Mendilibar van Osasuna weet hoe het is om te winnen van de blaugranas. Vorig seizoen won Osasuna het duel met 3-2. Op een spekglad veld door de vorst ging het al snel mis, en keken de blaugranas na 4 minute tegen een achterstand. Barcelona kwam ook niet meer langszij. Osasuna liep zelfs uit naar een 2-0 voorspong. Even bracht Alexis met een doelpunt de spanning terug. Maar al snel werd het verschil weer 2 doelpunten. Tello maakte nog wel de 3-2, maar de verloren wedstrijd kende een bittere nasmaak. Aartsrivaal Real Madrid wist uit te lopen na een voorsprong van 10 punten.

Osasuna is dit seizoen begonnen met een nederlaag tegen promovendus Deportivo La Coruna. De kampioen van vorig jaar van de Segunda was de betere en wisten de bezoekers uit Pamplona met 2-0 te verslaan. FC Barcelona begon het seizoen met een overtuigende eerste overwinning van 5-1 op Real Sociedad. Hiermee zijn de blaugranas ook lijst aan voerders van La Liga.