Nieuws September 2018

Barça verwacht veel van de Champions League

Ernesto Valverde sprak maandagavond vooraf met de pers over de eerste Champions League wedstrijd van dit seizoen tegen PSV. PSV een jong team: “Ze zijn zeker in staat om het ons en andere teams lastig te maken.” “Zij spelen aanvallend voetbal dus onze verdedigers zullen op hun hoede moeten zijn.”

De Barça trainer noemt als gevaarlijke spelers van PSV Mexicaan Irving Lozano en de 20 jarige Steven Bergwijn. “PSV is de kampioen van Nederland en Nederlandse kampioensploegen behoren tot de sterkste outsiders in Europa” voegt Valverde toe.

“Ze controleren graag de wedstrijd en ze gaan dat echt niet veranderen als zij tegen ons spelen”

Droom groot

“We willen allemaal deze competitie winnen. De Champions League is altijd een special toernooi voor de spelers en dat geeft een team extra spirit.”

De wedstrijd start op een ongewoon tijdstip 18.55 CET, maar Valverde is er zeker van dat dit geen invloed heeft op aantal toeschouwers in Camp Nou.

“We hopen omdat het de eerste wedstrijd in de campagne is, er veel toeschouwers ons komen aanmoedigen. We weten dat ze ons zullen steunen.”

Foto:www.fc.barcelona