Nieuws April 2023

Barça zakt door ondergrens: 0-4

De verwachtingen bij de 95.000 toeschouwers waren hoog gespannen. Met een 1-0 op zak moest het mogelijk zijn om de finale van de Copa del Rey te bereiken. Het was de 48e Clásico van Busquets die al 7 x de Copa omhoog wist te houden. Topscorer in de Copa namens FC Barcelona is Messi met 26 doelpunten.

Barça begon voortvarend met een kans voor Raphinha in de 2e minuut. En een kopkans in de 14e minuut. Madrid was ook op zoek naar een doelpunt: bal tegen de paal en weggewerkt door Araújo. In de 24e minuut nog een kans voor Madrid. Opvallend: veel strijd (harde tackles) en veel irritaties op het veld. Gavi was daarbij vaak aanwezig……

1 van de weinigen die een redelijke wedstrijd afleverde was Kessié. Busquets was onzichtbaar maar hij was niet de enige. En vervolgens ging het helemaal mis. Net voor de rust 0-1 door een counter van Vinicius. Barça bleef op zoek naar kansen maar slaagde er niet in Courtois te passeren. 5 minuten na de rust 0-2 door een schot van Benzema.

Barça was duidelijk aangeslagen. En de pijn werd nog erger toen Benzema, via een benutte strafschop, de 0-3 binnen tikte. Benzema had er zin in en hij scoorde ook nog de 0-4. Drama voor FC Barcelona. 4-0 verliezen in El Clásico.

Door de ondergrens: verkeerde en slappe passes, geen leider, buitenspelers die niet door kwamen, te veel strijd, te weinig finesse.

Blijft over het kampioenschap. Xavi heeft veel werk om Barça weer op de rit te krijgen. Paasmaandag de wedstrijd tegen Girona.

Visca Barça!!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Koundé, Alonso (65’Garcia), Araújo, Kessié , Gavi, Roberto, Busquets, Raphinha (65’Ferran), Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com