Nieuws Maart 2024

Benauwde zege

In de thuiswedstrijd tegen UD Las Palmas boekte FC Barcelona uiteindelijk een krappe zege. Moeizame 3 punten tegen Las Palmas. Een vervelende ploeg om tegen te spelen.

Het duurde tot de 15e minuut totdat Lewandowski een schot op doel losliet. Even leek het erop dat Barça met 1-0 voor kwam maar de treffer werd afgekeurd vanwege buitenspel. In de 25e minuut rood voor de keeper van Las Palmas voor het onderuit halen van Raphinha. Een terechte rode kaart gegeven door de goed leidende scheidsrechter.

Het was wederom Lewandowski die gevaarlijk was. Hij kopte de bal jammer genoeg op de lat. Een voorsprong zou verdiend geweest zijn. Nog een kans voor Raphinha in de 45e minuut maar de bal ging net naast het doel. Ruststand: 0-0. Dat kan beter!!

Het hoogtepunt van de wedstrijd: Félix kwam López vervangen en binnen een paar minuten stond het 1-0. Een werkelijk schitterende voorzet van Félix waar de instormende Raphinha wel raad mee wist: 1-0 door een geweldige kopbal van Raphinha!! 47.000 toeschouwers smulden ervan.

In de 69e minuut werd Yamal (had een moeilijke wedstrijd) vervangen door Torres. 8 minuten later bijna de 2-0 ware het niet dat Félix vrij voor doel de lat raakte. In de 78e minuut werd Lewandowski (moe na 2 zware interlands met Polen) gewisseld voor Roque. Romeo viel nog in voor Roberto.

Veel kansen werden er niet meer gecreëerd. Behalve nog een kans voor Las Palmas met een schot op doel. Ter Stegen is niet snel boos maar wel na dit schot. En zo pakte Barça 3 belangrijke punten in de strijd om het kampioenschap.

13 april de uitwedstrijd bij Cádiz en 21 april El Clásico (bij Real Madrid), Daar tussendoor de wedstrijden voor de Champions League tegen PSG. Deze 4 wedstrijden winnen zou natuurlijk geweldig zijn!!

Visca Barça!!!

Opstelling: ter Stegen, Martínez, Cancelo, Koundé, Cubarsí, López (55”Félix), Gúndogan, Roberto (78”Romeu), Yamal (69”Torres), Raphinha, Lewandowski (78”Roque)

Foto: fcbarcelona.com