Nieuws Maart 2013

Bijna geheel fitte selectie

Tijdens de ochtend training van woensdag hebben Pedro Rodríguez en Jonathan Dos Santos weer met de selectie meegetraind. De twee spelers trainden dinsdag de training in verband met een lichte verkoudheid in de fitnessruimte. Pedro en Jonathan werden vergezeld door Xavi Hernàndez, die door een hamstringblessure niet met de groep mee kon trainen. De Catalaanse middenvelder moest door de blessure afgelopen weekend El Clásico aan zich voorbij laten gaan. De eerstvolgende training zal donderdag om 18.00 uur plaatsvinden in voorbereiding op de duels met Deportivo la Coruña en AC Milan. Tijdens deze wedstrijden zijn leden van de Fan Club Barcelona aanwezig. Voor de derde fanreis, de thuiswedstrijd tegen Deportivo, zitten 36 Barça-fans in Camp Nou. Tijdens de terugwedstrijd in de Champions League tegen AC Milan zullen 60 Nederlandse fans FC Barcelona naar de kwartfinale proberen te juichen.

Víctor Valdés, die tegen Real Madrid een rode kaart kreeg, is door de Spaanse voetbalbond RFEF voor vier wedstrijden geschorst. Dit betekent dat de keeper de drie thuiswedstrijden tegen Deportivo la Coruña, Rayo Vallecano en Real Mallorca plus de uitwedstrijd tegen Celta de Vigo zou missen. FC Barcelona is inmiddels in beroep gegaan tegen deze schorsing.