Nieuws December 2010

Bojan verlengt contract tot 2015

Bojan Krkić heeft zijn contract bij FC Barcelona maandag met twee jaar verlengd tot 30 juni 2015. De gelimiteerde afkoopsom is met 20 miljoen verhoogd tot 100 miljoen euro.
Zijn huidige contract liep tot medio 2013 en de club wilde Bojan graag behouden aangezien de 20-jarige aanvaller zich blijft ontwikkelen.

Krkić trad op 11-jarige leeftijd toe tot de jeugdopleiding van de Catalanen en heeft al 146 wedstrijden gespeeld in het eerste elftal van FC Barcelona. Daarin was de behendige aanvaller 38 keer trefzeker. De Spaanse international werd met Barça twee keer landskampioen en won in 2009 de Champions League. Zijn natuurlijke instinct, snelheid en doelgerichtheid worden door FC Barcelona geroemd.

Ondanks dat Bojan al vier seizoenen in het eerste elftal speelt is hij nog steeds de jongste in het team van Guardiola en heeft hij diverse records op zijn naam staan. Zo heeft de Catalaan het record in handen van de jongste doelpuntenmaker in de Primera División met 17 jaar en 51 dagen en is hij de op een na jongste doelpuntenmaker in de Champions League. Op 21 november 2009 werd Bojan de jongste speler die 100 wedstrijden gespeeld heeft voor het eerste elftal van FC Barcelona sinds zijn debuut in het seizoen 2007-2008 onder leiding van Frank Rijkaard.