Nieuws Juli 2013

Busquets verlengt contract bij Barça

Opnieuw heeft een belangrijke speler in het elftal van Tito Vilanova zijn contract verlengd. Sergio Busquets bereikte op zijn 25e verjaardag een akkoord met de clubleiding van de Catalanen over een nieuwe overeenkomst.

Een mooier cadeau had Busquets zich niet kunnen wensen op zijn verjaardag. Technisch directeur Andoni Zubizarreta maakte dit bekend op de persconferentie van dinsdagochtend. Het was al twee jaar geleden dat het contract verbeterd was, er is echter niet bekend hoeveel Busquets met zijn nieuwe contract gaat verdienen. De transferclausule blijft op 150 miljoen euro staan, een bedrag wat zelfs voor de clubs die worden geleid door oliesjeiks nog te gortig lijkt.

Dat de zoon van voormalig keeper Carles Busquets een belangrijke schakel is voor Barça bewijzen zijn statistieken wel. Busquets die zijn loopbaan bij Barça B begon in de derde divisie speelde tot nu toe al 238 wedstrijden voor het eerste elftal. Veel scoren doet hij niet (acht doelpunten), maar hij zorgt wel voor de zogeheten balans in het elftal. Zijn goede prestaties bleven niet onopgemerkt bij Vicente Del Bosque. De keuzeheer van Spanje stelde de Catalaan al 59 maal op in La Roja. Busquets is pas 25 jaar maar hij behoort nu al tot een illuster rijtje van spelers die de Europese titel, Wereldtitel en de Champions League heeft gewonnen.