Nieuws September 2011

Cartagena – Barça B 0-4

Het team van Eusebio heeft zich zondagavond gerevancheerd na de verloren eerste competitiewedstrijd tegen Villarreal B van een week eerder. De jonge Catalanen wonnen in Murcia met 0-4 van Cartagena. Grimaldo, slechts 15 jaar, debuteerde met een overtuigende performance in het tweede van FC Barcelona.

Barça B had de controle over de bal vanaf de eerste fluitsignaal al kreeg de thuisploeg in de zevende minuut een goede kans, maar Miño hield zijn doel leeg. Direct een minuut later zorgden twee nieuwkomers ervoor dat FC Barcelona B op voorsprong kwam: Kiko scoorde op aangeven van Rodri. Het geeft coach Eusebio vast veel vertrouwen dat zijn aankopen zo goed in het team passen. Rafinha, het jongere broertje van Thiago Alcántara, verdubbelde de scoren na een half uur door een corner raak te koppen en hij was ook diegene die de 0-3 op het scorebord zette in de 67e minuut. Tien minuten voor het einde van de wedstrijd trok Gerard Deulofeu aan de linker zijlijn een sprint, omzeilde de keeper en gaf de voorzet aan Isaac Cuenca die daar wel raad mee wist.

FC Barcelona B: Miño, Balliu, Gómez,Armando, Grimaldo, Dos Santos, Riverola, Rafinha (76’ Gerard), Espinosa, Kiko en Rodri (62’ Cuenca).