Nieuws November 2012

Celtic wacht

Een ontmoeting van verschillende speelstijlen. Zo zou je Celtic FC - FC Barcelona wel kunnen noemen. Voor 50.000 fanatieke fans zal er morgen hopelijk weer een spannende en aantrekkelijke wedstrijd te zien zijn.

Het is de vijfde keer dat de Blaugrana's aan gaan treden tegen de Schotse grootmacht. De eerste keer was op 2 december 1964, inde tweede ronde van de UEFA cup. De wedstrijd eindigde destijds zoals het begon, 0-0. Vervolgens was het 40 jaar wachten op de volgende ontmoeting; in 2004 stonden de clubs opnieuw tegenover elkaar. Destijds wist Celtic de enige overwinning te behalen, 1-0 werd het destijds.

Het jaar erop troffen beide clubs elkaar al weer, dit keer voor de Champions League. Dit maal wist de ploeg van coach Frank Rijkaard een simpele overwinning te boeken van 1-3 door doelpunten van Ludovic Giuly, Deco en Henrik Larsson. In het seizoen 2007-2008 werd bijna dezelfde score behaald, 2-3 ditmaal, en wisten Lionel Messi (twee maal) en Thierry Henry het net te vinden voor de Catalanen.

Kortom, FC Barcelona wacht woensdagavond een heet voetbal avondje en de ploeg van Tito Vilanova zal alle zeilen moeten bijzetten om opnieuw de drie punten mee naar Spanje te nemen.