Nieuws Mei 2022

Champions League!!!!!

GOOOOAAAAL Ansu Fati en GOOOOOOOOOOAAAAAAL Jordi Alba. Hoe mooi een volley kan zijn bewees Jordi Alba net voor het einde van de wedstrijd. Een loepzuivere strakke snoeiharde volley. De keeper van Betis heeft de bal niet gehoord en niet gezien. 1-2, deelname aan de Champions League voor volgend seizoen veilig gesteld!! Ongekende feestvreugde.

En dan Ansu Fati. Lang geblesseerd geweest. Mocht invallen van Xavi. Voetbal kan zo eenvoudig zijn. Je krijgt de bal van Jordi Alba. Neemt hem aan. Je kijkt een beetje om je heen en plaatst de bal in de hoek waar de keeper niet staat: 0-1. En een heel belangrijk doelpunt. Ansu Fati is terug op het veld en daar zijn we maar wat blij mee!!

Een wedstrijd op het puntje van je stoel. Niet altijd even goed. Betis is een lastige tegenstander. Het werd 1-1 door een knappe kopbal van Marc Bartra. Voor beide elftallen stond er genoeg op het spel. Beste kopper bij Barca: Ronald Araujo. Knappe save van Rui Silva, die de geblesseerde Bravo kwam vervangen. Aan de andere kant stond Neto tussen de palen. Hij verving de zieke Ter Stegen en deed dat prima. Een kopbal van Rodriguez werd via de lat gestopt.

Juanmi bleef de gevaarlijkste man. Maar wij hebben Ansu Fati! En Jordi Alba: de bal kwam van Dani Alves (wat een werk verzet die man) precies op de linkervoet van Jordi Alba. Het net moet gecheckt worden om te kijken of het nog heel is.

De Nederlandse spelers konden niet imponeren. Niet dat ze niet hard werkten maar ze kwamen niet echt los. Dat geldt ook voor Torres. Is geen spits in hart en nieren. Geen killerinstinct. Wil je resultaten boeken in het komende seizoen dan zal er in ieder een veel scorende spits bij moeten. En een links- en rechtsbuiten.

Xavi heeft Barça van de negende plaats (toen hij kwam) naar de 2e plaats gebracht. Belangrijk zijn de volgende wedstrijden zodat de 2e plaats in de handen van Barça blijft,

Visca Xavi en Visca Barça!!

Opstelling: Neto, Alves, Araujo, Eric, Alba, Frenkie de Jong, Busquets, Gavi (79”Puig), Dembélé (74”Traore), Torres (75”Ansu Fati), Memphis (66”Aubameyang)

foto:fcbarcelona.com.com