Nieuws Oktober 2013

Champions League classic

Dinsdagavond om 20:45 uur is de aftrap van de derde wedstrijd in de groepsfase tegen AC Milan in het legendarische stadion San Siro.
De Catalanen wonnen de eerste twee groepsduels, respectievelijk AFC Ajax (4-0) en Celtic FC (0-1), en staan daarmee op de eerste plaats in Groep H. De Italianen wonnen hun eerste groepswedstrijd met 2-0 van Celtic en speelden tegen Ajax met 1-1 gelijk.

De wedstrijden tussen AC Milan en Barça zijn inmiddels een klassieker in de Champions league. De twee clubs kwamen elkaar tot nu toe al zeventien keer tegen in Europees verband (foto’s). Daarvan won Barça zeven keer, Milan versloeg
FC Barcelona vijf keer en vijf duels eindigden in een gelijkspel. FC Barcelona won de aller eerste dubbele ontmoeting in het seizoen 1959/60. De wedstrijd in Milaan eindigde in 0-2 voor Barça en de return in Camp Nou eindigde in een 5-1 overwinning.

Het laatst gescoorde doelpunt in San Siro voor FC Barcelona staat op naam van Xavi Hernández. De aanvoerder scoorde in het seizoen 2011/12 de 2-3 waardoor Barça in de groepsfase met een overwinning huiswaarts keerde.

Vorig seizoen stonden de twee clubs ook tegenover elkaar. In de Achtste finale eindigde de return in Camp Nou in een 4-0 overwinning waarmee het team van
Tito Vilanova een 2-0 achterstand opgelopen in het San Siro goed maakte op de Italianen.

Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen @PenyaBarcelona.