Nieuws Maart 2023

Copa del Rey: Real Madrid-FC Barcelona: 0-1

FC Barcelona heeft zich, in een koud Madrid, een goede uitgangspositie verworven voor het bereiken van de finale van de Copa del Rey. Real Madrid werd verslagen door een eigen doelpunt van Militao: 0-1. Het schot kwam van Kessie die een prima wedstrijd speelde.

De wedstrijd betrof de 252e Clásico. Busquets speelde zijn 46e. Daarmee is hij de speler met de meeste Clásico”s. Gevolgd door Messi met 45. Barça begon niet goed aan de wedstrijd. Veel balverlies, te slap, niet geconcentreerd.

Na een kwartier werd het spel beter en in de 16e minuut was er het eigen doelpunt van Real Madrid. Dat gaf de burger natuurlijk moed. Maar de verdediging van Barça had de zaken goed op orde. Onder aanvoering van Aroújo die Vinícius goed weerstand biedde. En ter Stegen die zijn doel schoon hield en een paar prima reddingen verrichtte.

Schoten Madrid: 13. Op doel: 0. Schoten Barça: 4. Op doel: 1. In de 72e minuut nog een levensgrote kans voor Barça: een prima schot van Kessie, geblokt door…Ansu Fati. Aan alles was te zien dat Busquets steeds meer moeite krijgt het spel bij te houden. Frenkie daarentegen liet weer zien waar hij goed in is. Ferran Torres had ook een moeilijke avond. Gavi speelde weer met veel energie.

35% balbezit en toch winnen. Barça hield Madrid vrij eenvoudig van scoren af. Het gaat er natuurlijk om wat je met het balbezit doet. Madrid had 2 x zoveel passes als Barça. De uitslag is een goed uitgangspunt voor de return op 5 april.

Hopelijk dan met Dembélé, Lewandowski en Pedri erbij. Maar zonder hun kunnen we Madrid ook verslaan. Dat is wel gebleken!!

Visca Barca!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Koundé, Alonso, Araújo, Kessie (85”Roberto) Frenkie, Busquets, Torres, Gavi, Raphinha(75”Ansu Fati)

Foto:fcbarcelona.com