Nieuws December 2013

Copa del Rey van start

Het team van Tata Martino start vrijdag 6 december om 22:00 uur de Spaanse beker met een uitwedstrijd bij FC Cartagena in Murcia. Het Cartagonova stadion heeft een capaciteit van 14.532 zitplaatsen en het team speelt in de Segunda División B. De club degradeerde aan het einde van het seizoen 2011/12 door een 20e plaats in de Segunda División A.

Voor zes spelers van FC Barcelona, Oier Olazabal, Martín Montoya, Marc Bartra, Sergi Roberto, Cristian Tello en Isaac Cuenca, is FC Cartagena geen onbekende tegenstander. Met Barça B speelden zij namelijk tussen 2010 en 2012 vier keer tegen de club uit Murcia in de Segunda División A.

De laatste keer dat Cartagena een ontmoeting had met Barça B was op 11 februari 2012 in het Mini Estadi van FC barcelona. Dankzij treffers van Deulofeu (2x), Muniesa en Rafinha eindigde die competitiewedstrijd in een 4-0 overwinning voor de Catalanen. Oier, Montoya en Bartra speelden allen dat duel in het Blaugrana.

Bij FC Cartagena speelt één Catalaan. Eric López Royo (wordt gehuurd van RCD Espanyol. De central middenvelder heeft alle jeugdelftallen van Espanyol doorlopen. De 20-jarige Eric maakte op 6 maart 2011 officieel zijn debuut in het eerste, maar hij werd al snel verhuurd aan eerst Villarreal en dit seizoen aan Cartagena.