Nieuws Augustus 2012

De Filosofie van Johan Cruijff

Johan Cruijff wordt niet alleen alom geprezen vanwege zijn voetbalkennis en -prestaties, maar ook om zijn vele pakkende uitspraken.

Een van de hoogtepunten van Cruijff als speler van Barça was de met 5-0 gewonnen uitwedstrijd Real Madrid - FC Barcelona in seizoen 1973-1974. Als coach won Johan met zijn 'Dreamteam' in 1992 voor de eerste keer in de geschiedenis van FC Barcelona op Wembley de Europa Cup I, de oude naam van de UEFA Champions League. De legendarische nummer 14 is dan ook één van de vier ereleden van de fanclub.

De Filosofiegroep Rotterdam organiseert, op 4 en 11 oktober 2012, twee avonden die in het teken staan van de Filosofie van Johan Cruijff! Tijdens de avonden wordt er ook naar bewegende beelden gekeken. Daarnaast worden de uitspraken van Cruijff geanalyseerd en zal er gediscussieerd worden over de grote filosofische thema’s van Cruijff: zijn, doen, taal, de mens en denken.

De locatie is Pakhuis van Verlangen, Statenweg 96a, in Rotterdam.
De avonden zijn van 20:00 tot 22:00 uur en de toegang bedraagt € 20,00 per persoon.

Wil je deelnemen aan een avond: stuur een mailtje naar organisator en cultuurhistoricus dr. Jan de Bas (Jan.deBas@Inholland.nl)