Nieuws November 2012

De man van duizend passes

Xavi is in Europa de man met de meeste passes dit seizoen. Hij heeft nu na elf wedstrijd dagen al meer dan duizend succesvolle passes op zijn naam staan. Dit houdt in dat 95,45% van zijn passes aankomen bij medespelers.

Xavi voert deze ranglijst aan met daar achter nog een aantal oud Barça spelers. Zo staat op de tweede plaats Mikel Arteta van Arsenal. Hij heeft 994 succesvolle passes op zijn naam staan. Mikel Arteta heeft in het verleden voor Barça B gespeeld. Michael Carrick heeft inmiddels 936 passes op zijn naam staan. Kort achter de speler van Manchester United, staat oud speler Yaya Touré op de vierde plaats. De middenvelder van Manchester City heeft maar twee succesvolle passes minder, namelijk 934. In de top 10 vinden we verder nog Barça spelers Busquets met 841 en Fàbregas met 796 succesvolle passes. Zij staan hiermee respectievelijk op de zesde en achtste plaats.

Ook bij het percentage succesvolle passes is Xavi leider in Europa. Mikel Arteta staat met 93,26% wederom op de 2de plaats. Dante (92,44%), Joe Allen (91,36%) en Busquets (91,32%) volgen hem.

Gerelateerd nieuws