Nieuws Juli 2015

Debat voor verkiezingen

Afgelopen dinsdagavond vond in Camp Nou het debat plaats voor de verkiezingen voor het presidentschap van FC Barcelona, die zaterdag 18 Juli plaatsvinden. Dit was het enige waar alle vier kandidaten, te weten:
Josep Maria Bartomeu, Joan Laporta,
Agustí Benedito en Toni Freixa aanwezig waren. De heren hebben hierbij hun plannen voor de Catalaanse club gepresenteerd.

Bartomeu startte met: “Het is belangrijk uit te dragen dat Barça een democratische club is, waarbij alle leden een stem hebben. Alle ideeën zijn dan ook welkom, want dit laat de betrokkenheid van iedereen zien”, aldus de huidige president. “Er staat met deze verkiezingen veel op het spel. Het gaat over de komende zes jaar, waarin we de beste sportclub van de wereld willen blijven.”

Vervolgens was het de beurt aan voormalig president Joan Laporta. “FC Barcelona is meer dan een club, met Johan Cruijff, La Masia, Unicef en al de sporten die hier beoefend worden. Dat gebeurt vanuit een professionele organisatie, met een sterke voorzitter die uit respect handelt en die de belangen van Barça voorop stelt.”

Agustí Benedito sprak na zijn presentatie vooral over de gang van zaken tijdens het debat. “Ik ben blij hoe dit debat zich ontwikkelt en ik hoop dat de Barça fans dit ook hebben meegekregen. Dit beloven mooie verkiezingen te worden”, verklaarde de Catalaan.

Als laatste wist ook Toni Freixa was positief over het debat: “Ook ik heb een voldaan gevoel overgehouden aan het debat. We hebben allen hard gewerkt aan de toekomst van de club. Dat heeft iedereen tijdens de hele campagne laten zien, waarin we zoveel mogelijk leden van FC Barcelona hebben bereikt. Daarom ben ik positief over de verkiezingen.”