Nieuws December 2014

Derby in Camp Nou

Zondagmiddag staat de eerste derby tussen Barça en Espanyol op het programma. Het duel begint in het Camp Nou om 17.00 uur. Een speciaal moment voor Xavi Hernández, want dit wordt zijn 30e stadsderby. Het eerste duel tegen Espanyol in Camp Nou waarin de middenvelder speelde was in het seizoen 1998/99 werd met 3-0 door de blaugrana’s gewonnen. Xavi speelde tussen 1998 en 2004 samen met Luis Enrique. De huidige coach van Barça speelde met El Profe in acht duels tegen de stadsgenoot.

Traditiegetrouw meldde de coach van Espanyol, Sergio González zich op het Ciutat Esportiva Joan Gamper om de coach van Barça te ontmoeten. Ondanks dat dit de eerste maal is dat ze tegenover elkaar staan bij een stadsderby, kennen ze elkaar. Zeven maal speelden Lucho en González tegen elkaar als spelers van respectievelijk FC Barcelona en Espanyol.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.