Nieuws Maart 2014

Diego Costa twijfelgeval

Dinsdag neemt Barça het in de Champions League op tegen Atlético Madrid. Maandag trainde de opponent Atléti op het veld in Camp Nou. Voor spits Diego Costa duurde deze trainingsessie niet lang. Na 10 minuten al verliet de aanvaller het veld alweer. Begeleid door de fysiotherapeut dook hij direct onder de douche. De eerste berichten klonken dat Costa een blessure had opgelopen. Coach Simeone gaf voor de TV ook zijn twijfels aan: “Op dit moment wordt het moeilijk om Diego te laten spelen, waar we hebben nog geen definitief oordeel.” Bij dit soort wedstrijden wordt er wel eens bewust een blessure verzonnen om de tegenstander op het verkeerde been te zetten maar Simeone stelde: “Dit is geen strategie.” Later bracht de club naar buiten dat Diego Costa een blessure heeft aan de binnenkant van zijn linkerknie. Zijn deelname is onzeker.