Nieuws Oktober 2013

Dos Santos geblesseerd

Tijdens de trainingssessie in het Ciutat Esportiva van FC Barcelona is Jonathan dos Santos woensdag geblesseerd geraakt. Testen hebben inmiddels uitgewezen dat de Mexicaan zijn voorstel kruisband in zijn rechter knie heeft beschadigd. Hoe ernstig de blessure is en hoe lang Dos Santos zal moeten herstellen, wordt later door het medische team van de club bekend gemaakt na aanvullende testen.

De 23-jarige Jonathan is sinds vorig seizoen speler van het eerste elftal. Hij speelde daarvoor bij diverse elftallen in FC Barcelona's jeugdopleiding en van 2007 tot 2009 maakte de middenvelder deel uit van de Juvenil A, het hoogste jeugdelftal van de club. In het seizoen 2008/09 was Dos Santos aanvoerder van dit team, waarmee hij de regionale groep van de División de Honor en de Copa de Campeones won. In de zomer van 2009 maakte Jonathan de stap naar Barça B en drie jaar later haalde Tito Vilanova de talentvolle centrale middenvelder naar het eerste team.