Nieuws Juli 2010

Een gebaar van ‘10’

Tijdens een vriendschappelijke wedstrijd, met Palermo en Ortega in zijn team, scoorde Messi drie doelpunten. Uiteindelijk werd het 6-4 voor zijn vriendenteam.

Het waren 11 dagen en niet meer. Sinds de eliminatie bij de WK tegen Duistland tot zijn terugkeer op het veld in het stadion Rommel Fernández in Panamá. Daartussen door werd hij op het strand van Rio de Janeiro gezien, op vakantie met zijn vriendin. Bij zijn terugkeer was Lionel de heerser over het circus met spelers van het hoogste niveau.

Het wereldkampioenschap zal Messi moeilijk kunnen vergeten. "Ik blijf met een nare nasmaak zitten. Ik had gehoopt verder te komen": zei hij over Zuid-Afrika.

Na de wedstrijd in Panamá is Messi, als ambassadeur van Unicef, ’s nachts naar Haití gegaan. Daar bracht hij een bezoek aan een school en een vluchtelingenkamp in één van de armste landen van de wereld, dat in januari door een aardbeving werd getroffen.

Dit is de eerste missie van Messi als ambassadeur (hij werd op 11 maart benoemd). "Het voetbal heeft me veel plezier en mogelijkheden gegeven en ik voel me vereerd om door Unicef de kinderen te kunnen helpen. Als ambassadeur van UNICEF hoop ik kinderen te kunnen helpen die onze hulp nodig hebben" zei Messi toen hij benoemd werd. Nu bewijst hij dat in Haití.

Gerelateerd nieuws