Nieuws Juli 2010

Einde interlandcarrière Puyol

Carles heeft dit besluit kenbaar gemaakt aan bondscoach Vicente del Bosque en sportief directeur Fernando Hierro van de Spaanse bond.

Puyol heeft volgens de Spaanse krant Marca niet meer de mentale kracht om de vele topwedstrijden voor Barcelona te combineren met interlandvoetbal. De gewonnen WK-finale tegen het Nederlands elftal was de laatste interland voor de verdediger.

Tijdens het afgelopen WK kopte hij Spanje in de halve finale tegen Duitsland naar de finale. Het was een van de drie goals die Carles in zijn 90 wedstrijden durende interlandcarrière maakte. De 32-jarige verdediger was tussen 2002 en 2010 op alle WK en EK-eindrondes actief in het Spaanse shirt. Zijn debuutwedstrijd voor 'La Roja' werd in november 2000 tegen Oranje met 2-1 verloren.