Nieuws Januari 2009

Espanyol blijft een gevaarlijke tegenstander

Met de terugkeer van de jonge Victor Sanchez is de selectie van Barça weer compleet. Alleen Milito hersteld nog steeds van zijn langlopende blessure. Woensdag staat het Copa Del Rey met Espanyol op het programma. Espanyol, op dit moment een club in crisis, zal uitzijn op persoonlijke revanche. De tweede club uit Barcelona staat 18e in de competitie en vecht dus tegen degradatie. Waar eerder coach Bartolomé Márquez het veld mocht ruimen is het nu de beurt aan zijn opvolger José Manuel. Na 6 duels aan de zijlijn te hebben gestaan is het vertrouwen verdwenen en zal oud-speler Mauricio Pochettino zijn plaats innemen. Meteen staat een moeilijk klus te wachten voor de onervaren trainer. Barcelona is in topvorm, breekt record na record. Waar Alves al eerder aangaf dat Barça niet mag verslappen geeft Guardiola ook aan dat hij zijn team behoed voor fouten: “ Ik denk dat we Espanyol niet moeten onderschatten. Espanyol blijft een gevaarlijke tegenstander“.