Nieuws Juni 2014

Eusebio tekent bij tot 2015

Volgend seizoen zal Barça B wederom in handen zijn van Eusebio Sacristán, die donderdagmiddag een contractverlenging tekende om tot eind juni 2015 bij de Club te blijven. De ondertekening vond plaats in het bijzijn van sportvicepresident Jordi Mestre en voetbaldirecteur Andoni Zubizarreta.

Na zijn handtekening onder het nieuwe contract te hebben gezet, liet Eusebio weten: “Het is een eer om nog een jaar aan te blijven om een team te trainen waarvan ik houd.” Ook bedankte hij de Club voor de contractverlenging: “De directeuren hebben vertrouwen in me gehad vanaf het moment dat ik drie jaar geleden begon. Ze bleven me steunen en gave me altijd hun vertrouwen.”
Gevraagd naar zijn doel voor volgend seizoen, antwoordde de trainer: “Het doel is om in de tweede divisie te blijven en zo goed mogelijk te eindigen. We zullen het werk van dit jaar voortzetten en proberen onszelf te verbeteren.”

Voor Eusebio wordt het komende seizoen het vierde seizoen op rij aan het roer van Barça B. De afgelopen campagne zette Barça B uitstekende resultaten neer, en aanstaande zaterdag zullen zij voor de laatste keer in actie komen, in de uitwedstrijd tegen Hércules. Als Barça B wint, evenaren ze het record dat Luis Enrique in 2010/11 met het reserveteam vestigde, toen Barça B haar beste seizoen in de clubgeschiedenis speelde.

Overigens is Eusebio met zijn rol als trainer voor de derde keer bij FC Barcelona. Als voetballer was hij onderdeel van het Dream Team, en later was hij in de trainersstaf de rechterhand van Frank Rijkaard.