Nieuws Januari 2021

Fanclub-dirigent Josep Marti overleden

Wij ontvingen het trieste bericht dat Josep Marti vorige maand is overleden. Josep is 90 jaar geworden en, in het bijzijn van familie, rustig heengegaan.

De laatste jaren van Josep gingen gepaard met het steeds erger worden van zijn dementie. Hij heeft nog een tijdje in Spanje gewoond, maar is uiteindelijk teruggekomen naar zijn familie in Zeeuws-Vlaanderen.

Hij dacht vaak terug aan de penyabijeenkomsten. Het maakte hem, als rasechte Catalaan, ontzettend blij om aanwezig te zijn bij al die mooie Clásicos, die in zijn bijzijn bijna altijd werden gewonnen. Hij vond het prachtig om omgeven te zijn door echte culers!

Als dirigent van "El cant del Barça” genoot hij volop van de belangstelling. Josep had overigens echt kennis van muziek. Hij is jarenlang lid geweest van een cobla de sardanas (ensemble dat de volksmuziek van de Catalanen ten gehore brengt, gepaard met de culturele dans van de Catalanen).

We wensen de familie van Josep heel erg veel sterkte met dit grote verlies!!