Nieuws September 2011

FC Barcelona - Atlético 5-0

FC Barcelona heeft zonder al te veel moeite met ruime cijfers afstand genomen van Atlético Madrid. In een regenachtig Camp Nou werd het 5-0 voor de blaugrana’s, na opnieuw een hattrick van Lionel Messi.

FC Barcelona begon de wedstrijd erg goed met veel balbezit, goed veldspel en het veld breed houdend. Toch was het Atlético Madrid die de eerste kans kreeg; de bal belandde op de lat. Barça pakte daarna het goede spel weer op, wat al snel in kansen resulteerde. Na 10 minuten was het dan ook raak. Een mooie pass van Xavi werd goed aangenomen door Villa. Na zijn directe tegenstander uitgekapt te hebben, schoof hij de bal netjes in de verre hoek. De 2-0 liet niet heel lang op zich wachten. Na vijf minuten eindigt een schitterende aanval van Barça bij Messi. Zijn inzet wordt nog gekeerd door de keeper van Atlético, Courtois, maar via het been van verdediger Miranda rolt de bal alsnog over de doellijn. Barça bleef daarna domineren en Atlético leek overrompeld. Het laatste doelpunt van de eerste helft kwam op naam van Lionel Messi. Zijn zesde doelpunt van het seizoen zette hij bovendien zelf op. Nadat hij een bal terug kreeg uit zijn ingooi, slalomde hij door de verdediging en schoot hij de bal beheerst achter Courtois. Het begon hard te regenen in Camp Nou, maar Barça bleef rustig combineren. Een mooi lobschot van Fabregas belandde nog op de lat, waar Atlético geen enkele kans kreeg. De teams gingen bij een stand van 3-0 de kleedkamers in.

De tweede helft begon Barça meteen weer met domineren. Grote kansen kwamen er niet, maar de 3-0 voorsprong kwam ook geen enkel moment in gevaar. Na 10 minuten mocht Piqué zijn rentree maken. Na blessureleed werd hij onder luid applaus ontvangen op het veld. Barça had in de tweede helft moeite met het vinden van de 4-0 en dus was het wachten op een geniale ingeving van één van haar sterren. En die kwam er: na een snelle dribbel trok Messi de hele verdediging achter zich aan. Hij rondde het knap af door de bal door de benen van een verdediger achter Courtois te schieten. Na in de vorige wedstrijd ook al drie keer gescoord te hebben, lukte het Messi tegen Atlético opnieuw. In de laatste minuut ontving hij de bal van Thiago, startte hij een dribbel, kaatste hij met Villa en schoot hij de bal door de benen van Courtois. Messi bepaalde met zijn achtste doelpunt de eindstand: 5-0.

Klik hier voor de samenvatting van Sport1.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Mascherano, Sergio Busquets (54' Piqué), Abidal (81' Maxwell), Thiago, Cesc (72' Keita), Xavi, Pedro, Messi en Villa.