Nieuws Juli 2021

FC Barcelona - Gynàstic 4-0

De kop is eraf. FC Barcelona heeft op woensdagavond de vriendschappelijke wedstrijd tegen Gimnàstic de Tarragona met 4-0 gewonnen. De wedstrijd werd gespeeld in het Estadi Johan Cruijff (met toeschouwers).

Beginopstelling: Doelman: Neto; Verdediging: Dest, Piqué, Umtiti, Balde. Middenveld: Sergi Roberto, Miralem Pjanic en Riqui Puig. Voorhoede (verrassend): Peke Polo, Jordi Escobar en Yusuf Demir . Een geheel nieuwe voorhoede! (Pedri, Mingueza en Eric Garcia nemen deel aan de Olympische Spelen. (1e wedstrijd: 0-0 tegen Egypte)).

Man van de wedstrijd bij Nàstic was ongetwijfeld de keeper: Manu Garciá. Vele prachtige reddingen, zelfs na een mooie poging van Sergio Roberto. Verder was het natuurlijk eenrichtingsverkeer. Net voor de rust een overtreding op Puig. De scheidsrechter toonde de dader, Quintailla, onverwachts de rode kaart.

Zoals te verwachten een geheel nieuw elftal in de 2e helft. De volgende spelers maakten hun opwachting: Alex Collado (maker van de 1-0; de enige die ooit eerder een competitiewedstrijd heeft gespeeld), Iñaki Peña (als vervanger van Neto); Hiroki Abe; Arnau Comas, Nils Mortimer en Gavi (jeugdopleiding); Argentijn Ramos Mingo; Brazilianen Igor Gomes en Matheus Pereira; Senegalees Moussa Ndiaye; Albanees international Rey Manaj.

Rey Manaj greep zijn kans in de 2e helft. Een loepzuivere hattrick. De eerste Albanees in dienst bij FC Barcelona maar ook de eerste Albanees die een doelpunt (en wel 3) scoort. Vanuit een moeilijke hoek: 2-0. Na een assist van Hiroki Abe: 3-0. Nog een doelpunt van Rey Manaj: 4-0. (vanuit een penalty).

Koeman zag dat het goed was. Met een aantal basisspelers nog niet eens bij de selectie. Genoten van alle talenten. Volgende wedstrijd: zaterdag 19.00 tegen Girona (Estadi Johan Cruijff ).

Foto: fcbarcelona.com