Nieuws December 2020

FC Barcelona-Juventus: clash Messi-Ronaldo

Dinsdagavond 8 december 21.00 uur: Barça-Juve en Messi-Ronaldo!

De 23 van Barça: Ter Stegen, Dest, Araujo, Sergio, Alená, Griezmann, Pjanic, Braithwaite, Messi, Puig, Neto, Coutinho, Lenglet, Pedri, Trincao, Jordi Alba, Matheus, Frenkie de Jong, Umtiti, Junior, Iñaki Peña, Mingueza, Konrad

Messi en Ronaldo hebben tegenover elkaar gestaan in 5 wedstrijden in de Champions League. In goals 3-0 voor Messi. De wedstrijd van vanavond wordt de eerste keer dat ze in Camp Nou tegenover elkaar staan sinds 2011 (halve finale tussen FC Barcelona en Real Madrid)

Ronaldo heeft in de laatste 20 wedstrijden (alle competities) 15 doelpunten gescoord. Maar niet vanavond!! Barça heeft tot nu toe alle 5 de wedstrijden gewonnen in de poulefase. Een knappe prestatie! Het zou een unicum zijn als ze alle 6 de wedstrijden zouden winnen. Juventus heeft in de laatste 4 wedstrijden (sinds april 2017) tegen Barça niet gescoord. En dat willen we graag zo houden. Visca Barça!