Nieuws Februari 2023

FC Barcelona – Manchester United: 2-2

De 100.000 toeschouwers in Camp Nou hebben genoten van een prachtige wedstrijd. De uitslag had beter gekund maar gelukkig is er volgende week donderdag nog de return op Old Trafford. De 1e helft werd afgesloten met een 0-0. Tegenvaller: Pedri moest helaas geblesseerd het veld verlaten met een blessure aan de hamstring. Komt nog bij dat Gavi in de returnwedstrijd geschorst is.

In de 2e helft gingen beide teams helemaal los. Het was Barça dat de score opende: in de 50e minuut 1-0 door een doelpunt van Alonso. Maar de feestvreugde duurde niet lang. De, af en toe briljant spelende Rashford, prikte de 1-1 binnen. Uit een moeilijke hoek verraste hij ter Stegen.

Het niveau benaderde dat van een wedstrijd in de Champions League. Ter Stegen en David de Gea stopten (bijna) alles als in hun beste dagen. Kansen voor Lewandowski, Jordi Alba, Wout Weghorst en Marcus Rashford werden vakkundig gestopt.

Jules Koundé zorgde helaas, in de 59e minuut, met een eigen doelpunt voor de 1-2. Barça ging voluit in de aanval. Maar altijd een beetje met de rem erop vanwege de gevaarlijke counters van United. De aanvallen hadden succes. Raphinha scoorde in de 76e minuut de 2-2. Opluchting bij de toeschouwers en de spelers. Op zoek naar de 3e goal!

De ingevallen Ansu Fati kreeg nog een grote kans. Helaas werd er niet meer gescoord door Barça. Een 0-1 in de return is genoeg om door te gaan.

Scoreverloop

50e minuut Alonso 1-0

52e minuut Rashford 1-1

59e minuut Koundé (eigen doelpunt) 1-2