Nieuws Juni 2021

FC Barcelona nieuws

Door EURO2020 zou je bijna vergeten dat de clubs flink bezig zijn met de transfers.

Bij FC Barcelona is er maar 1 vraag: wanneer gaat Messi bijtekenen? Deadline: vanavond om 24.00 uur!! Van alle kanten wordt gesuggereerd dat hij zijn contract gaat verlengen. Daarvoor zijn een paar handtekeningen nodig. Op dit moment is Messi in Brazilië voor de Copa America (waarbij Argentinië bovenaan staat in poule A; laatste wedstrijd met 4-1 gewonnen van Bolivia; Messi: 2 doelpunten en 1 assist + recordinternational van Argentinië).

Is er verder nog nieuws te melden? Jazeker:
• Konrad de la Fuente (Barça B) verhuist naar Marseille; wellicht volgt Umtiti hem
• Contract van Matheus Fernandes wordt niet verlengd
• Tobido gaat definitief naar Nice (waar hij al speelde)
• Contract Juan Miranda wordt niet verlengd; speler blijf bij Real Betis (was verhuurd)
• Ludovit Reis (21 jarige Nederlander) vertrekt naar HSV
• Voor Junior Firpo lijkt er geen plaats meer in de selectie van FC Barcelona

Bij de Olympische spelen kan Koeman geen beroep doen op Pedri, Mingueza en Eric Garcia. Spanje speelt op 22 juli tegen Egypte en vervolgens nog duels tegen Australië en Argentinië.

Eerste 2 oefenwedstrijden in het nieuwe seizoen (in het Johan Cruijff stadion):
21-7 FC Barcelona – Gimnàstic Tarragona
24-7 FC Barcelona - Girona

Aanwinsten tot nu toe: Sergio “Kun” Agüero , Eric Garcia, Emerson Royal en Memphis Depay.

Het kon niet uitblijven: FC Barcelona roept Frenkie de Jong uit tot speler van het seizoen. En dat is niet meer dan terecht.

Meer nieuws volgt.

Foto: fcbarcelona.com